Genieten en zorgeloos als een kind (vervolg,Nepal) - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Steffanie Kassteen - WaarBenJij.nu Genieten en zorgeloos als een kind (vervolg,Nepal) - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Steffanie Kassteen - WaarBenJij.nu

Genieten en zorgeloos als een kind (vervolg,Nepal)

Door: Steffanie

Blijf op de hoogte en volg Steffanie

30 Maart 2008 | Nederland, Hoorn

Alweer een bericht van mij?! Ja..ik heb zoveel te vertellen over Nepal dat ik heb besloten het in 2en te splitsen, dus hier dan het vervolg...

Na Holy was het tijd om ons avontuur in Kathmandu even af te sluiten en te vertrekken naar Chitwan.
Vroeg in de morgen vertrokken we met de 5 uur durende rit naar Chitwan (de jungle van Nepal). Door de mooie omgeving onderweg was het bepaald geen straf, maar de rit door de bergen maakte dat we toch erg blij waren toen we veilig aan waren gekomen. De temperatuur leek wel weer 10 graden hoger te liggen dan in Kathmandu waardoor we weer even moesten wennen. Maar bij het zien van onze lodge (houten huisje op palen) aan een riviertje met een ontzettend mooi uitzicht en een stuk groen en de bergen in de verte, vergaten we direct dat we het warm hadden. Wat stond ons te doen? Niks, alleen waar we zin in hadden..oh wat heerlijk!
Om een beetje te kunnen proeven van de omgeving zijn Melissa en ik een stukje gaan wandelen. We kwamen terecht bij de lokale bevolking, ontzettende grote graan en rijstvelden en wederom rust! Op dat moment zijn we even stil gaan staan om alleen maar om ons heen te kijken en te genieten, we hoefden niks tegen elkaar te zeggen..
Bij terugkomst hebben we genoten aan de rivier op terras, waar na een minuut of 10 nog 2 olifanten langskwamen met hun baasje alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Pas toen de zon onderging hebben we afscheid genomen van ons mooie uitzicht en hebben we heerlijk genoten van een warme douche en een heerlijk en gezellig etentje met de kaarsjes aan.
Genieten!

De volgende morgen moesten we vroeg op, want de hele dag was volgepland met leuke dingen. We vertrokken om half 8 met de kano..daar gingen we dan in alle stilte met af en toe een krokodil aan de kant van de rivier en wat vogels die voorbij kwamen.
Na een uurtje varen (mooi moment voor mij om wakker te worden) werden we afgezet in de jungle waar we een wandeling van 3 uur hebben gemaakt. Onderweg nog een krokodil gezien, helaas nog geen neushoorn!
Onze gids had behoorlijk de gang erin..dus helaas niet veel tijd om om ons heen te kijken, maar ondanks dat was het een leuke junglewalk.

Bij terugkomst zouden Melis en ik deelnemen aan het olifantenbadderen. Helaas was Melis wat ziekjes, waardoor ik het in me uppie gedaan heb.
Het olifantenbadderen hield in dat je bovenop een olifant ging zitten die dan voordurend met zijn slurf water over zich (en dus ook over mij) heen gooiden. Af en toe viel liet de olifant zich in het water vallen waardoor ik dan ook volledig in het water lag. Moet zeggen dat ik het leuk vind om gedaan te hebben, maar dat het best dubbel voelde omdat het een typisch toeristending is. Ik zie toch liever gewoon een olifant voorbij komen die zich uit zichzelf wast i.p.v dat ie zich moet wassen omdat ie anders een een tik met een stok krijgt.

In de middag hebben weg nog een jeepsafari door de jungle gedaan waarbij we nog een grote krokodil gezien hebben en aan het einde van de rit een neushoorn vanaf een uitkijkpunt..helaas hebben we um niet meer van dichterbij kunnen spotten.
Na deze lange dag en we ook deze dag weer afgesloten met een gezellig etentje met uitzicht op de rivier. Helaas begon het behoorlijk te waaien, waardoor we besloten verder te eten buiten bij onze lodge, waar het uitzicht nog even prachtig was en het genieten dus nog weer even heerlijk doorging.

Een nieuwe dag, nieuwe ervaringen...want vandaag stond ons de reis naar Pokhara te wachten. Linda vertelde ons dat we hier helemaal zouden genieten..voor mijn gevoel kon het al niet meer beter, dus ik dacht..kom maar op!
Ook deze reis was weer een behoorlijk zit (6uur) wederom door de bergen.
Aan het einde van de middag kwamen we dan aan in Pokhara. We hadden een heerlijk hotel, zag er gezellig uit. In de middag een rondje gelopen en vast wat winkeltjes bezocht..want hier mochten we dan eindelijk los. Linda had ons verteld dat het shoppen in Pokhara een goedkoper zou zijn dan in Kathmandu, dus wij hadden braaf een week gewacht, waardoor we dus nu een beetje de koopziekte kregen! :P

De volgende morgen ging om kwart voor 5 de wekker..ja das nog eens vroeg! Want wat gingen we doen...we gingen met een taxi de bergen in om vanaf een uitkijkpunt in de bergen de zonsopgang te kunnen bekijken. Nog totaal niet wakker zaten we dan in de taxi, die met een ongelooflijke vaart de bergen in reed.
Op een gegeven moment werden we eruit gezet, want de taxi mocht niet verder omhoog. De chauffeur vertelden ons dat we of 2 min. lopen een uitzichtpunt konden vinden of helemaal naar boven konden lopen, dat zou ongeveer 20. minuutjes duren. Natuurlijk moesten Melis en ik weer voor de moeilijkste weg kiezen, dus daar gingen we dan in alle stilte..de berg op. Na een tijdje lopen kwamen we er al snel achter dat het niet ging om nederlandse 20 minuutjes, maar om Nepalese 20 minuten wat inhoudt dat het ook rustig een uur kan duren. Nou zou dat opzich niet zo erg zijn, maar we wilden de zonsopgang natuurlijk niet missen na zo vroeg te zijn opgestaan. De we keerden snel om en waren nog net optijd bij het uitkijkpunt.
Vanaf dat moment was het: Genieten als en zorgeloos als een kind. Het enige wat ik voelde was geluk. De zon kwam snel op en zorgde ervoor dat de besneeuwde bergen waar we tegenaan keken belicht werden door de zon, prachtig! Natuurlijk heb ik onwijs veel foto's geschoten, maar dat is echt niet over te brengen op de foto..dus ik raad iedereen aan om naar Pokhara te gaan!
Want dacht je dat dit alles was in Pokhara? Nee!!!! We hebben ontbeten aan een prachtig meer met bergen er omheen, gefietst (wat was dat weer GENIETEN), stukje gelopen in de bergen, een schooltje gezocht die Linda met de meiden opgeknapt heeft, geshopt bij een Tibetaans dorpje en s avonds voor de laatste keer uiteten in Pokhara met als toetje warme appelkruimeltaart..zucht, konden we hier maar blijven!!!

De reis terug naar Kathmandu was iets minder genieten en zorgeloos..de chauffeur reed als een gek en we hebben er 9 uur over gedaan, we waren het alle drie even helemaal zat. Maar de laatste dag in Kathmandu hebben we er nog even dik van genoten, want daarna was het feest afgelopen. Hoe dichterbij het moment kwam dat we naar het vliegveld moesten, hoe chagrijniger we werden. Nepal was super, super, super...!!!!
Als kind kon je soms zo heerlijk zorgeloos genieten, zo was voor mij het hele Nepalavontuur..genieten en zorgeloos als een kind! Met pijn en moeite heb ik dan ook afscheid moeten nemen...Daaaaagggggg geweldig Nepal!!!



  • 30 Maart 2008 - 20:04

    Greet:

    Hoi, schat

    Zo te horen heb je het aardig naar je zin. Je zult intussen wel aardig bruin zijn neem ik aan.

    love you

  • 01 April 2008 - 21:10

    Marijn:

    Jeetje Stef,

    Ik ben echt jaloers! Jij hebt de tijd van je leven en ik zit hier een beetje keihard mn tentamens te leren.

    Geniet er van mop. Straks ben je weer thuis! Is ook wel weer fijn! :)

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Steffanie

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 15367

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: